Lær de 7 tibetanske ritene

Har du lite tid og lyst til å trene styrke, fleksibilitet og balanse, kan de tibetanske ritene varmt anbefales. Også av lege Audun Myskja som har viet en hel ny bok om denne skatten fra Tibet, som kalles «Ungdomskilden».

Disse syv enkle øvelsene tar ikke mer enn 5-15 minutter, avhengig av hvor mange repetisjoner du gjør av hver. Hvis du er i dårlig form, skadet eller syk, kan du begynne med 3 av hver øvelse og gradvis bygge deg opp til 21 repetisjoner. Det er en helt overkommelig treningsøkt som gir både økt styrke, balanse, fleksibilitet, utholdenhet og bedre koordinasjon.

− Øvelsene holder deg ung og sterk, både fysisk og mentalt. De er langt mer helhetlige enn ordinær styrke- og utholdenhetstrening, sier Myskja.

De tibetanske ritene kommer fra en eldgammel tradisjon, men de blir stadig mer populære over hele verden. I sin nye bok presenterer Myskja ritene på en helt ny måte, der han bruker kunnskap og ny forskning for å forklare hvorfor ritene virker.

Audun Myskja er overlege, spesialist i allmennmedisin, faglig leder for Senter for Livshjelp, foredragsholder og han har en doktorgrad i bruken av musikk i eldreomsorg.

 

«De tibetanske ritene: 15 minutter som forandrer livet ditt»
Audun Myskja
J.M. Stenersens forlag, 174 sider
2021, 1. utg.